niedziela, 16 marca 2014

Całkiem nieświąteczne ciasteczka na niedzielę.

Ale dzisiaj zaszalałam!!!
Na dworze marcowa pogoda: miszmasz zimy z wiosną i nie chcialo mi się dziś wychodzić. No to co miałam robić? Ciasteczka!!!!
Najpierw nastąpił przegląd szafek : co ja mam?
I zaplanowałam herbatniczki z makiem i kokosowe ciastka podwójnie pieczone. A do tego rogaliki  z ciasta francuskiego bo kończy się termin wazności.

Ciastka z makiem:

Składniki:
1/2 kg mąki tortowej
1 kostka masła
3 jajka
200g cukru
1/2 szklanki maku
2 łyżki proszku do pieczenia
aromat migdałowy

Sposób przygotowania:

Mąkę  wymieszać z proszkiem do pieczenia , cukrem i makiem.
Dodać maslo i rozetrzeć palcami , dodać jajka i zagnieśc w kulę.

Jak zwykle podzielić na 4 części , rozwalkować cieniutko i wykrajać krązki.

Posmarować rozbełtanym jajkiem i piec w temperaturze 180 stopni przez 15 minut na wysmarowanej masłem i wysypanej mąką blaszce. 

Ciastka kokosowe podwójnie pieczone:

Składniki:
1/2 mąki tortowej
1 kostka masła
3 jajka
200g cukru
2 łyżki proszku do pieczenia 
1/2 cukru waniliowego lub ziarenka z laski wanilii. Ja dalam oba skladniki.
wiórki kokosowe

Sposób przygotowania:
Z podanych składników zagnieśc ciasto w podany wyżej sposób. 
Podzielić "jak zwykle " na 4 części.

Uformować 4 wałki i wyłóżyć na blaszkę wysmarowaną maslem i wysypaną mąką. 

Piec w temperaturze 180 stopni około 20 minut . A właściwie do momentu gdy będą złote.
Wyjąć z piekarnika , ostudzić i pokroić na stolnicy w kromeczki. 
Kromeczki wyłożyć na blachę i opiec je z dwóch stron na złoty kolor. 


I zrobiłam jeszcze 12 sztuk rogalików. Przepisu nie podaję, bo tylko pokroiłam gotowca francuskiego i zwinęłam. Piekłam podobnie jak dwa poprednie ciasteczka. 

A oto całe moje dzisiejsze szaleństwo:

Smacznego!!!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz